El, un străin

  În starea asta pustie te văd mai departe ca oricând. Secătuită de puteri și fără vlagă, speranța într-un apropiat frumos a fost dusă undeva departe. Poate, tot acolo în locul unde ești și tu. Poate, vă veți întâlni pe drum și veți veni împreună. Simt că vor trece singuratice răsărituri și apusuri până ne vom întrezări privirile. Până să văd licărul sclipitor din ochii tăi ce mă va îndeamna să-ți răspund la fel, știind că ceva în pieptul tău s-a aprins. Acel ceva... Și-apoi vei face parte din viața mea completându-mă. Și vom fi doi, un întreg. Da, vor trece zile nenumărate în rutina mea amalgamă. Dar nici o zi nu va trece fără să-mi înalț gândul la tine. Vrând să te prind cumva. Oh, dacă ai fi fost o umbră măcar, să ai contur. Poate te-aș fi recunoscut în mulțimea de oameni ce se perindă prin fața mea dorindu-și a fi tu. Dar printre ei, nu ești de zărit și nici nu ești o umbră. Ci doar un străin pentru lumea mea. Dar unde ești, străine? Aproape sau departe? Până atunci ești melancolia mea.
  Și simt că trebuie să renunț la numărătoarea inversă din mintea mea și să încep o numărătoare normală. Una mai logică, care să dea mai mult sens. Îmi imaginez drumul pe care îl mai ai de parcurs în găsirea mea ca fiind unul bătut de-un vânt uscat și poate pe alocuri cu câte-un colț de soare scăpat. Stai liniștit, nici drumul așteptării mele nu-i prea ușor. Să aștepți întotdeauna e greu. E un sacrificiu scump, ce ajunge să doară la un moment dat... când simți că nu-i mai vezi capătul și te adâncești în nemărginita singurătate. Și-ai vrea parcă să dai deodată de pământ cu ea. Să se împrăștie. Să scapi. Să uiți de ea. Dar nu! Nu poate. A înaintat atât în așteptare, încât nu mai poate da înapoi. Vede clar că drumul de întoarcere e mai lung decât ce-i stă în față. A fost doar o șoaptă nebună rătăcită aievea. La ce să-i dea importanță? 
  Dar, știi ce? Poate ți-e drumul presărat cu kilometri mulți în timp...  dar, nici eu nu-mi mai doresc să ajungi devreme. Și nici la timp. Întârzie! Surprinde-mă! Vino când vrei! Vino când poți! Dar nu oricum. Nu mă voi supăra. Pe atunci voi fi deja obișnuită cu gustul amorțit al așteptării. Atunci, va trebui să mă reînvii... O privire citind profund în mine și o atingere de mână îmi vor fi de ajuns pentru a mă readuce la viață, trezindu-mă din așteptare și punându-i capăt.
  În fond nu știu ce m-a făcut, să-mi văd orizontul vieții diferit. Diferit de cum îl vedeam până acum. Prea multe adunate. Prea de toate... și asta mă schimbă în fața lucrurilor și felul de a le vedea.
Dar eu voi fi aceiași, găsind răbdare acolo unde crezând că nu-i, pentru a face față așteptarii sau măcar a mă complace în ea. Și-o să fiu pregătită să-ți deschid.
Iar tu, mă vei găsi într-o zi... 
Atunci, vei lăsa haina străinului afară când îmi vei intra pe ușa inimii.

pentru el

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare de Kafka către Felice

Te-am căutat

Prin harul Lui trăiesc